Witam, w związku z tym, że często pojawiają się pytania na temat jak podłączyć wzmacniacz do seryjnego radia postarałem się o krótki opis. generalnie opcje są trzy:

1./ kupujemy przejściówki, które osłabiają sygnał wzmocniony przez wzmacniacz z radia – minusem jest strata na jakości dźwięku. Wzmacniacz naszych radioodtwarzaczy jest badziewnej jakości i “dorzuca” do dźwięku rożne zakłócenia a i same przejściówki z tego co wywnioskowałem po moich różnych eksperymentach z fabrycznym audio nie są całkiem neutralne jeśli chodzi o brzmienie.

2./ podłączamy wzmocniony sygnał poprzez wejście Hi-level do wzmacniacza. Miałem to zrobione w innym aucie i działało bez zarzutu, jednak nie mogę nic powiedzieć na temat jak to się będzie sprawdzać w megankach. generalnie wszystko znów sprowadza się do tego, że sygnał przechodzi przez wzmacniacz w radiu i łapie wszelkie zakłócenia itd.

3./ wlutowujemy wyjścia liniowe z radia. Jest to teoretycznie najlepsza metoda, polecana przez większość warsztatów car-audio. Ja to zrobiłem u siebie. Rozkręciłem radio i strzelam fotki – żeby każdy mógł to sobie zrobić. U elektronika cała zabawa kosztuje od 50 zł wzwyż. Ale najpierw trzeba znaleźć jakiegoś, który się tego podejmie. Przy odrobinie sprawności można to zrobić samemu. Zaznaczam że opis dotyczy radia Philips 22DC459/62L – u mnie współpracowało ono ze zmieniarka Alpine (było włożone fabrycznie do mojej meganki – data produkcji 06.1998). Do wykonania zadania, oprócz narzędzi musimy mieć dwie pary końcówek chinch z ok 20 cm odcinkiem kabla. Odkręcamy górną obudowę radia (dwie śruby torx mniejsze niż 10 – chyba 5). I lokalizujemy z tyłu radia białą wtyczkę do której dochodzi coś jak listwa od HDD w komputerze. Z tego co wiedzę da się ją wyciągnąć z płytki radia, ale ja nie próbowałem. Patrząc od strony panelu radia (od przodu) widzimy dwa rzędy ‘otworów’ we wtyczce. Rząd bliżej nas – kolejno od lewej strony: mamy [ + wyjście na kanał] , [masa], [ + wyjście na kanał]. Rząd dalej od nas, licząc od lewej strony: [ + wyjście na kanał], [+wyjście na kanał]. Nie jestem w stanie powiedzieć które wyjście jest przyporządkowane do którego kanału ale widać to na zdjęciach, że ‘rząd’ bliżej nas odpowiada ze jedną stronę jeśli chodzi o prawo/lewo natomiast rząd dalej nas za przeciwną. Nie ma to wielkiego znaczenia, bo zawsze możemy po przełączać chinche jeśli coś się nie będzie zgadzać.
Z tego co widzę u mnie masa ze wszystkich czterech przewodów chinch jest połączona w jeden przewód i podłączona do drugiego styku od lewej w rzędzie ‘bliżej nas” (patrząc od przodu)
Wyjaśniłem najprościej jak potrafiłem niestety nie znam się na temacie… Zachęcam do zobaczenia fotek: więcej…

234  569x569 radio1 Jak podłączyć wzmacniacz do fabrycznego radia Megane   opisJak podłączyć wzmacniacz do fabrycznego radia Megane jak podlaczyc wzmacniacz megane fabryczne radio megane cabrio ph1

235  569x569 radio2 Jak podłączyć wzmacniacz do fabrycznego radia Megane   opisJak podłączyć wzmacniacz do fabrycznego radia Megane jak podlaczyc wzmacniacz megane fabryczne radio megane cabrio ph1

236  569x569 radio3 Jak podłączyć wzmacniacz do fabrycznego radia Megane   opisJak podłączyć wzmacniacz do fabrycznego radia Megane jak podlaczyc wzmacniacz megane fabryczne radio megane cabrio ph1 237  569x569 radio4 Jak podłączyć wzmacniacz do fabrycznego radia Megane   opisJak podłączyć wzmacniacz do fabrycznego radia Megane jak podlaczyc wzmacniacz megane fabryczne radio megane cabrio ph1 238  569x569 radio5 Jak podłączyć wzmacniacz do fabrycznego radia Megane   opisJak podłączyć wzmacniacz do fabrycznego radia Megane jak podlaczyc wzmacniacz megane fabryczne radio megane cabrio ph1

Artykuł pochodzi z forum Megane Coupe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>