Poradnik ten ma służyć wszystkim, którzy chcieliby rozebrać drzwi np. w celu wyjęcia klamek.
Opis demontażu zawiera zdjęcia i wskazówki co robić po kolei.
Do demontażu boczków i klamek potrzebny będzie zestaw kluczy TORX + klucz nasadowy 10.
1. Demontaż zaczynamy od delikatnego wysuwania “trójkącików” od lusterek, delikatnie i cierpliwie aby nie połamać bolców, na których jest on osadzony więcej…
2. Krok następny to zdjęcie obudowy głośnika i odkręcenie go (4 śrubki)

3. Aby ściągnąć boczek musimy odkręcić 3 śruby pod kieszenią, następnie 4 śruby tam gdzie był głośnik, następnie podnosimy kieszeń do góry aby “zeszła” z zaczepów

4. Następnie odkręcamy klamkę i uchwyt

5. delikatnie wyczepiamy mały trójkącik przy słupku (jest na wcisk)

6. powoli odklejamy boczek od drzwi, jest on (jeśli auto nie było bite) podklejony na czarnej gumie, bardzo elastycznej, warto robić to powoli aby guma równomiernie się “rozkleiła” dzięki czemu przy montażu przyklei się ponownie. Pamiętajcie również o wyczepieniu przewodów elektrycznych od szyb i lusterek. Boczek podnosimy od dołu do góry, u góry musi wyjść z uszczelki
7. gdy mamy już odklejony boczek, aby dostać się do klamek, musimy odkręcić “plaster miodu” (4 śruby)

8. dzięki temu uzyskaliśmy dostęp do klamki
9. odkręcamy dwie śruby kluczem nasadowym 10, po odkręceniu, trzeba nacisnąć na zatrzask pomiędzy śrubami a by klamka odczepiła się od karoserii. Aby wyszła całkowicie trzeba od zewnątrz podnieść ja tak samo jak byśmy otwierali drzwi, i delikatnie z wyczuciem ja wyciągnąć trzymając ja cały czas w pozycji otwierania

Mam nadzieje, że poradnik ułatwi Wam demontaż boczków i wyjęcie klamek.
Artykuł pochodzi z forum Megane Coupe
filo
07-07-2010 at 07:00
Czy boczek drzwiowy z Coupe pasuje do Cabrio?
Na oko wygląda tak samo…
Bratek
30-11-2012 at 18:17
nie sądzę drzwi w cabrio są dłuższe od coupe
Moto Blog
07-03-2016 at 14:12
Ooo, dzięki za wpis! Wreszcie wiem jak się dobrać do mechanizmy elektrycznego szyby