Znalazłem ciekawe informacje w internecie na temat jednego egzemplarza Megane Cabrio RS który został wyposażony w silnik o mocy 180HP, auto zostało zbudowane w fabryce Dieppe w Anglii. Był to tuningowy zakład dla Renault ale od początku … więcej…
W 1969 roku Renault zawarło umowę z założycielem firmy Societe Anonyme des Automobiles Alpine i rozpoczęło budowę nowoczesnego zakładu w Dieppe. Powstały tam pierwsze turbodoładowane silniki Renault, które kilkanaście lat później weszły do seryjnej produkcji.
Do badań wykorzystywano prototypy tworzone z nowatorskich materiałów: kevlaru, włókna węglowego czy stopu tytanu. Talent Jeana Redele i jego inżynierów był wspierany przez zaplecze technologiczne Renault. Relacje pozostały partnerskie. Alpine zachowało nazwę, logo i autonomię, stając się faktycznie działem sportowym koncernu.
Z zakładu w Dieppe pochodził także model Alpine A310 (produkowany w latach 1971-1984). Początkowo silnik pochodził z Renault 17 TS. W późniejszym okresie zastąpiła go jednostka PRV V-6, montowana także w R30. W 1977 roku Guy Frequelin, kierowca A310, zdobył tytuł Rajdowego Mistrza Francji.
W tej samej wytwórni budowane były wyścigowe bolidy Renault Alpine A442 oraz A443, które brały udział w 24-godzinnym wyścigu na torze w Le Mans. W 1978 roku Didier Pironi zwyciężył w tej imprezie, kierując A442 B. Montaż utytułowanego Alpine A110 zakończył się w czerwcu 1977 roku.
Ta sama firma stworzyła wyjątkowy model Megane Cabrio, zamontowali w nim silnik pochodzący z Clio RS o mocy 180koni, auto zostało również pokryte lakierem przeznaczonym dla Clio RS. Ten unikatowy pojazd znajduje się w Angielskiej fabryce jak narazie posiadam tylko jedno zdjęci oraz garstkę informacji lecz zgłębiam temat i mam nadzieje że z czasem będę wstanie przedstawić więcej informacji
