Jakoś nigdy nie było czasu i okazji przedstawić Moje auto, prowadzę ten serwis kilka lat z pasji do tego samochodu, z pasji która wywodzi się jeszcze z czasów grania w colin mc rally megane maxi heh kto jeszcze pamięta te czasy Tak czy siak, megane od zawsze mi się podobała, żółte coupe ale jakoś tak w moje ręce w 2008 roku trafiło bardzo wyjątkowe cabrio. Jest to auto które pochodzi z polskiego salonu z mojej rodzinnej miejscowości. Auto w wyjątkowym stanie i kondycji, auto o które szczególnie dbam, a modyfikacje którym je poddałem były zaplanowane i przemyślane No ale dość gadania, lekturę na ten temat napiszę kiedy indziej Ważne są efekty, które widać gołym okiem.
Garść suchych faktów, zawieszenie przednie KW gwintowane -100mm tył amortyzatory fk – 80mm, koła to keskin kt3 8 cali przód z oponami 185/35/17 nankang ns2 i tył 9 cali 195/40/17 również nankang, dołożone jak na tą chwilę dystansy 5mm, resztę opowiem w przyszłości
patryk
10-11-2013 at 18:17
i jak normalnie 17 podeszły ? tez planuje załozyc 17 ale obawiam sie ze nie wejada
Bratek
27-01-2014 at 15:11
bez problemu 17stki wchodzą przy normalnym rozmiarze opony
Michał
06-04-2014 at 23:27
Sam obniżałeś tył?
Bratek
06-04-2014 at 23:32
Nieee, ruszyć belkę to nie łatwy temat, robiłem to u znajomego z 2lata temu
Michał
06-04-2014 at 23:37
Hmmm… własnie przymierzam się do tego tematu…. z przodu już założyłem sprężyny -60mm, narazie starczy .
Bratek
06-04-2014 at 23:39
Załóż temat i wrzuć foty na forum -60 to dobry początek tylko ta belka nie łatwy temat, a gadałeś z Rafim on miał kogoś od belek. Opis jak to zrobić mam ale temat nie jest lekki
Michał
09-04-2014 at 19:22
Jak będe miał więcej czasu to wpisze temat . Pogadam z Rafałem, zapomniałem o nim
Dave
04-08-2014 at 10:40
Cześć,
Na forum widziałem ze wcześniej miałeś po prostu kit obniżający. Mógłbyś porównać komfort i precyzję prowadzenia na kicie i na gwincie?
Bratek
04-08-2014 at 22:34
Hej, tak miałem FK -60, porównując do KW jest twardziej no ale jak tu porównać -60 do -120, musi być sztywniej bo by koło nadkole rozbiło Przy moim profilu (35) czuć wszystko na drodze ale nie jest jakoś tragicznie, ostatnio zrobiłem trasę na zlot 400km i do 80 / 90 km/h za miastem na równej drodze można powiedzieć że jest relax, gorzej w mieście, torowiska, studzienki itp dają ostro w kość ale idzie się przestawić Precyzja większa, auto niżej to prowadzi się pewniej, ale szczerze to nie jeżdżę agresywnie żeby odczuć jakąś masakryczną różnicę, to auto do lansu a nie na wyścigi ale jak trzeba to i rondo 60km/h przeleci jak gokart
Dave
05-08-2014 at 14:00
Rozumiem, ale myślałem, że może masz porównanie sprężyn -60 do gwintu ustawionego właśnie na -60, tak żeby dokładnie porównać twardość zawieszenia i wybieranie nierówności.
Po prostu zastanawiam się czy warto zmieniać sprężyny obniżające na zawieszenie gwintowane marki KW, jeśli nie zamierzam uzyskiwać maks. gleby. Tzn czy to po prostu dobre zawieszenie czy tylko narzędzie do maksymalnego obniżenia auta
Bratek
05-08-2014 at 18:26
A jakiej firmy masz teraz zawieszenie ?
Dave
05-08-2014 at 23:48
Właśnie problem w tym, że nie wiem. Jak kupowałem w Niemczech to już było na tym zawieszeniu. Z tego co widziałem na Ebay.de to niebieskie sprężyny ma w swojej ofercie H&R, Eibach i jakiś AP. Ale równie dobrze może to być cokolwiek innego, co wychodziło w niebieskim kolorze
Czyli może być tak, że jakiś kit będzie lepszy niż gwint KW?
To może inaczej; jeździłeś na gwincie ustawionym trochę wyżej? Wybiera nierówności czy niezależnie od położenia jest beton?
Bratek
06-08-2014 at 20:03
Wydaje mi się że jest sztywniej niż na kicie, wiesz też zależy amory w jakim stanie, jakie opony itp. Ja na kicie i na gwincie miałem profil 35 więc zawsze było twardo ale raczej nawet na wysokim setapie będzie twardziej na gwincie niż na kicie. Jak coś to zapraszam do mnie, wpadnij do Wielkopolski przejedziesz się meganą i zadecydujesz czy pasuje czy nie bo odczucia są dość indywidualne, ale gwint to gwint, chcesz niżej kręcisz, wyżej to podnosisz
Dave
06-08-2014 at 21:02
Dzięki za opinię, właśnie o to mi chodziło tylko teraz pytanie czy lepiej szukać używany markowy gwint czy dozbierać na nowego MTS… muszę poszukać informacji o koszcie regeneracji amortyzatorów w KW.
W każdym razie dzięki za naprowadzenie
Bratek
06-08-2014 at 22:28
Odpuść sobie MTS Joome itp to jedno sezonówki, na forum megane widzę jak te zawieszenia wytrzymują jeden sezon letni i wylewają amory, poszukaj używanego KW jest o wiele bardziej wytrzymałe i bardziej komfortowe bo tanie gwinty to podobno beton straszny
Dave
07-08-2014 at 02:40
To jeszcze napisz proszę na co zwracać uwagę przy kupnie używanego gwintu (KW) Jak poznam, że “jeszcze się nada”? które elementy powinny być w fajnym stanie, a co można tanio wymienić? Może na maila, po co robić OT tu w komentarzach.
Bratek
02-10-2014 at 21:48
Hej, zapomniałem trochę żeby odpisać
Kupując używany gwint nigdy nie wiadomo ile ma już przejechane i w jakim stanie są amory bo nawet na stacji kontroli pojazdów na skręconym gwincie zawsze będzie pokazywać 60-70% amora a tak na prawdę może być znacznie gorzej
Więc nigdy nie wiesz co kupisz, no ale po stanie wizualnym ocenisz czy są mocno zniszczone czy nie, druga kwestia wariant do megany nie rdzewieje tylko pierścienie (nakrętki) się zapiekają i ciężko je ruszyć po czasie, na szczęście na allegro idzie dostać nowe nakrętki do gwintu
Reasumując stan wizualny plus stan nakrętek i można brać, ważny też jest stan łożyska pod sprężyną, żeby wszystko płynnie chodziło, przerabiałem to u siebie i łożysko do gwintu pasuje od e46 m3 40zl sztuka więc też niema tragedii tak czy siak szukaj używanego kw niz nowego jomm itp
Krzysiek
28-12-2014 at 20:19
Jakie jest et felg i czy są użyte dystanse?
Bratek
28-12-2014 at 21:04
chyba 30 albo coś koło tego, na tych zdjęciach nie pamiętam dokładnie ale chyba 5mm z przodu i 5mm z tyłu
Krzysiek
28-12-2014 at 21:08
A jak daleko jest od tłumika do ziemi, bo u mnie coś dziwnie dużo widać ten tłumik
Bratek
28-12-2014 at 21:11
od tłumika nie mierzyłem, jedynie od nadkoli
Krzysiek
28-12-2014 at 21:21
Najgorsze jest to, że nigdzie nie widzę gwintu KW :/ tylko jakieś vmaxx mts ta itp :/
Bratek
28-12-2014 at 21:24
bo to już nie lata świetności tych aut tylko polowanie na używki i cierpliwość
Krzysiek
28-12-2014 at 21:30
Kurcze :/ Ciężko będzie, najwyżej od biedy kupie coś typu mts, bo strasznie dużych przebiegów nie robie, tylko zastanawia mnie jedna rzecz, bo niby mts obniża max 70mm, a albo mi sie wydaje albo schodza na nich nizej. Ile opusciles po zalozeniu gwintu ?
Bratek
28-12-2014 at 23:44
Często wymiary podawane są w takich zakresach jakie obowiązują według prawa w danym kraju, więc dla bezpieczeństwa podają zawyżone zakresy (takie zabezpieczenie) spokojnie można zejść niżej ja mam około – 120mm
Krzysiek
29-12-2014 at 00:43
Aaa.. rozumiem . Wielkie dzięki.
Krzysiek
29-12-2014 at 12:45
Mam jeszcze jedno małe pytanko . Co to za felgi?
Krzysiek
29-12-2014 at 12:46
Sorka nie zauważyłem, że jest napisane .
Tomasz
16-02-2015 at 15:55
Cześć zakupiłem używanego gwinta tylko mam problem z łożyskiem bo nie było możesz posłać mi foto tego którego Ty dokupiłeś od M3 na maila? dzięki
Bratek
17-02-2015 at 00:24
Nie mam fotek niestety, odebrałem auto już na gotowo, kiedyś jak będę zmieniał koło to zrobię zdjęcie, do gwintu kw pasuje łożysko amortyzatora od E46 M3, jest tylko jeden wariant więc się nie pomylisz
Tomasz
17-02-2015 at 16:49
Zamówiłem sobie łożysko ale mam pewien problem, masz FB żebym mógł się z Tobą skontaktować?
Michał
25-04-2015 at 22:38
Bartek ptośba o kontakt z d1janej z forum.meganecoupe.pl i pytanie gdzie we Wro robił belkę . Nie ogarne kolejnego forum jak się tam zarejestruję. Będę wdzięczny…
Bratek
29-04-2015 at 21:20
Ok, zaraz napiszę, tylko że on sprzedał megane kupił lage, rodzina mu się powiększyła i już nie zagląda na forum więc nie gwarantuje że odpisze ale zaraz poproszę go o namiary, pozdro
Michał
29-04-2015 at 22:39
Wiem właśnie, znalazłem go na fb ale nawet tam się nie odzywa .
Bratek
30-04-2015 at 23:06
Zakład sie nazywa Reno-Ster Tomasz Nesterowicz ja płaciłem 200zł bo nie trzeba było spawać auto po 2 godz miałem do odbioru .