W Polsce rynek aut otwartych nie jest aż tak popularny jak na zachodzie. Co prawda jeździ coraz więcej cabrioletów, ale nadal ludzie wahają się a to ze względu na użyteczność, albo ze względu na bezpieczeństwo lub cenę.
Ku naszej radości jest coraz więcej zwolenników aut bez dachu i to nie tylko tych nowych, prosto z salonu. Są też poszukiwacze aut otwartych, które stały się bardzo popularne już w latach ’90 na sąsiednich rynkach.
Dziś przedstawimy trzy z nich: Renault Megane Cabrio, Peugeot 306 Cabrio oraz Opla Astrę Cabrio.więcej…
Zacznijmy od środka.
Najładniejszą stylistyką wewnątrz auta może pochwalić się Opel. Dobre umieszczenie wszystkich funkcji na kokpicie i dobrze jakościowo wykończenie pozostawia w tyle Megane i 306, które wyraźnie przypomina, że zostało to wykonane na początku lat 90-tych.
Dodatkowym atutem Astry jest fakt, iż jako jedyna za dodatkową opłatą mogła cieszyć pasażerów skórzaną tapicerką, za którą trzeba było przy zakupie nowego auta dopłacić ponad 1.000 €.
Jeżeli chodzi o przestrzeń dla pasażerów to mamy do czynienia z typowym standardem – z przodu jest ok., ale na tylnej kanapie dość ciężko podróżować w dłuższe trasy.
Pomimo podobnego wieku, każde auto się wyróżnia, nad każdym z tych aut pracowała inna firma stylizacyjna.
Design Opla to Bertone, Peugeot 306 – Pininfarina, a Megane – Karmann.
Każdy przód auta prezentuje się nieco inaczej. W Megane zwrócimy uwagę na długą maskę, w 306 na smukłe światła, Astra – tu trudno na coś konkretnego zwrócić uwagę – po prostu Opel.
Linia boczna aut – tu najlepiej prezentuje się Megane. Sportowa stylistyka i brak widocznych tylnych zagłówków przyciąga oko. O ile zagłówki w Astrze nie rażą, to w 306 są bardzo niedopasowane jeżeli chodzi o wygląd.
Zalety i wady prezentowanych aut:
Opel Astra Cabrio 1.6 16V
+ dużo miejsca dla pasażerów i w bagażniku
+ bardzo dobre trzymanie na zakrętach
+ bardzo dobre hamulce
+ wygodne fotele
+ w tylnej części dachu szyba a nie folia
- mocno wieje podczas jazdy z opuszczonym dachem
Peugeot 306 Cabrio 1.6 PrĂŠmium
+ cichy i mocny silnik
- słabe hamulce
- niewygodne siedzenia
Renault MĂŠgane Cabrio 1.4 Dynamique
+ mocna karoseria
+ cichy silnik
+ dobra jakość dachu
- mało miejsca
- wysoka cena
Dane techniczne:
[Pojemność silnika:[/i]
- Opel Astra Cabrio 1.6 16V – 1598 cm³
- Peugeot 306 Cabrio 1.6 PrĂŠmium – 1390 cm³
- Renault MĂŠgane Cabrio 1.4 Dynamique – 1587 cm³
Moc
- Opel Astra Cabrio 1.6 16V – 100 KM
- Peugeot 306 Cabrio 1.6 PrĂŠmium – 95 KM
- Renault MĂŠgane Cabrio 1.4 Dynamique – 98 KM
Przyspieszenie 0-100 km/h:
- Opel Astra Cabrio 1.6 16V – 13 s
- Peugeot 306 Cabrio 1.6 PrĂŠmium – 12,6 s
- Renault MĂŠgane Cabrio 1.4 Dynamique – 12,3 s
V-max:
- Opel Astra Cabrio 1.6 16V – 190 km/h
- Peugeot 306 Cabrio 1.6 PrĂŠmium – 182 km/h
- Renault MĂŠgane Cabrio 1.4 Dynamique – 190 km/h
Waga:
- Opel Astra Cabrio 1.6 16V – 1335 kg
- Peugeot 306 Cabrio 1.6 PrĂŠmium – 1200 kg
- Renault MĂŠgane Cabrio 1.4 Dynamique – 1160 kg
Pojemność bagaznika:
- Opel Astra Cabrio 1.6 16V – 330 l
- Peugeot 306 Cabrio 1.6 PrĂŠmium – 274 l
- Renault MĂŠgane Cabrio 1.4 Dynamique – 281 l
Wyposażenie:
Hardtop:
- Opel Astra Cabrio 1.6 16V – brak
- Peugeot 306 Cabrio 1.6 PrĂŠmium – 1.500 €
- Renault MĂŠgane Cabrio 1.4 Dynamique – brak
Ogrzewane siedzenia:
- Opel Astra Cabrio 1.6 16V – 400 €
- Peugeot 306 Cabrio 1.6 PrĂŠmium – 406 €
- Renault MĂŠgane Cabrio 1.4 Dynamique – 300 €
Artykuł pochodzi z forum Cabrio-Clubu