Witam, kiedy dach w megane zaczyna chować i wyciągać się bardzo powoli lub wydaje dziwne dźwięki warto sprawdzić poziom płynu w pompie “od dachu”. Dobrze jest też również przed rozpoczęciem sezonu sprawdzić jego poziom aby potem przez całe lato bez obaw cieszyć się piękną pogodą, jak to zrobić ?
Zamieszczam krótką instrukcję więcej…
Pompa dachu znajduje się po lewej stronie po otwarciu bagażnika
Odkręcamy plastikowego “motylka” i zaraz za wykładziną mamy mniej więcej taki widok.

Jak widać, na górze mamy duży zbiornik wyrównywaczy płynu jeśli jego ilość przy rozłożonym dachu jest na środku skali oznaczać to może właściwą ilość płynu aczkolwiek dobrze jest się upewnić jaka jest ilość płynu przy złożonym dachu. Wtedy z reguły płynu jest mniej i jeśli poziom zszedł poniżej minimum należy ten brak uzupełnić aby nie uszkodzić pompy hydraulicznej.
Wpierw trzeba zadzwonić do pobliskiego ASO Renault i zamówić płyn o takim oznaczenia numer katalogowy 77 11 172 160 . Sam często spotykałem się z pytaniami ze strony pracowników ASO skąd znam to oznaczenie lub czy jestem pewien że chce ten płyn, szczerze mówiąc sami pracownicy ASO często nie posiadają wiedzy na temat tego płynu i mogą pokrętnie wmawiać że niema takiego artykułu, wówczas najlepiej zadzwonić do innego ASO i twardo zamawiać artykuł o oznaczeniu według systemu ASO nr 77 11 172 160 .

Koszt takiego płynu waha się przeważnie od 50zł do 60zł za 500ml. Kiedy zakupimy już płyn (przeważnie trzeba czekać na sprowadzenie około 2-3dni) należy zaopatrzyć się w strzykawkę ponieważ sama buteleczka jest za duża aby ją przechylić do zbiorniczka. Strzykawkę bez problemu możemy kupić w aptece im większa tym lepiej. Uzupełniamy poziom płynu stopniowo, najlepiej po każdej dawce złożyć i rozłożyć dach tak aby płyn rozszedł się po wężykach. Pamiętajmy za każdym razem sprawdzić poziom na złożonym i rozłożonym dachu. Powodzenia
Artykuł częściowo pochodzi z forum cabrio-clubu
Karol
28-07-2013 at 12:09
wg instrukcji MR313CABRIOLET5.pdf s.18 (Istrukcja serwisowa Renault Megane Cabrio opublikowana February 1997)
powinien być olej ESSO UNIVIS J26
cytat “ONLY use ESSO UNIVIS J26 OIL for filling the hydraulic system.”
tłum.: “Tylko ESSO UNIVIS J26 OIL wykorzystać dla napełniania instalacji hydraulicznej.”
rozumiem że może być stosowany jako zamiennik do 77 11 172 160 ?
Pozdrawiam
Karol
Bratek
31-07-2013 at 22:58
Karol pewnie to samo sprzedają w ASO tylko z etykietką Renault
Michł
24-04-2016 at 10:58
Czesc, ja mam jakos syf w zbiorniczku wyrownawczym. Miales tak? Jak to wyczyscic?