W sumie jest to dość prosta sprawa jeśli ma się ściągacze i parę kluczy
Zaczynamy
luzujemy śruby przy kołach, podnosimy auto i zdejmujemy koło proste
więcej ..
odkręcamy poszczególne śruby które trzymają amortyzator (dla ułatwienia podpowiem żeby popsikać przez kilka dni jakimś preparatem wd-40 lub coś w tym stylu, my mieliśmy łatwiej bo amorki były wymieniane tydzień wcześniej więc łatwo poszło)
dwie śruby klucz 22

jedna śrubka trzymająca przewody, klucz 10

po odkręceniu młotkiem delikatnie wybijamy śruby (jeśli ciężko będą szły, można sobie pomóc łapiąc za tarcze i ruszając nią góra dół)

teraz dwie górne śruby, klucz 13

tutaj mamy cały amortyzator już na zewnątrz

następnie bierzemy się za zakładanie ściągaczy zakładamy je na obydwie strony, pamiętając żeby były równolegle do siebie i centralnie naprzeciwko, lepiej 10 razy sprawdzić czy dobrze leżą przed rozpoczęciem skręcania, jeśli coś będzie nie tak, to można stracić zęby, przytomność, lub w najlepszym wypadku szukać sprężyny po całym osiedlu
no to skręcamy pamiętając o równomiernym skręcaniu obu stron (kilka obrotów jeden ściągacz, kilka drugi)

gdy poczujemy delikatny luz odkręcamy górną śrubę, klucz 22 (gdy będzie się obracać razem z amorkiem kontrujemy imbusem w środku, tutaj akurat tego nie widać, będzie dalej przy skręcaniu, jaki imbus nie wiem bo Ostry go potem gdzieś zgubił ) zdejmujemy górę i sprężyna jest już wolna, rozkręcamy ją w podobny sposób, równomiernie z obu stron

tutaj mamy dla porównania fotkę obu sprężyn

zabieramy się za skręcanie nowej sprężyny, to samo jak tej na amorku, ale jest jedna ważna rzecz, nie zakładamy ściągaczy na górne zwoje bo ich potem nie wyjmiemy jak się wszystko ściśnie tutaj w szczególności trzeba dokładnie je założyć bo sprężyna jest wolna i może strzelić

i skręcamy i skręcamy
co jakiś czas sprawdzamy ile nam jeszcze zostało do skręcenia (pamiętajcie że amorek się chowa i trzeba go rozciągnąć)
jak już jest ok zakładamy górę i skręcamy (tutaj widać gdzie kontrujemy imbusem)

i teraz zakłady amortyzator na auto, zdjęć z tego już nie mam bo to w sumie wszystko to samo co przy zdejmowaniu tylko odwrotna kolejność skrecamy wszystko ładnie i starannie, zakładamy koło, opuszczamy auto i cieszymy się z nowych sprężyn (w tym przypadku jamex -40mm)
tak było przed na nowych ori springach

a tak po na nowych jamexach

i to tyle
Powodzenia
(meganecoupe.pl)
Rafał
08-05-2010 at 00:32
Kupowałeś amortyzator o skróconym skoku do tych sprężyn czy to jest jakiś seryjny?
Bratek
08-05-2010 at 17:57
z tego co wiem to można na seryjnych sprężynach obniżyć o 30mm – 40mm aczkolwiek wpłynie to negatywnie na ich żywotność dlatego lepiej zainwestować w gazowe amortyzatory będą trwalsze
Rafał
08-05-2010 at 23:33
Ale podejrzewam, że seryjne amortyzatory mogą dobijać na krótszych sprężynach.
Kupiłem auto z obniżonym tylnym zawieszeniem (na belce jakoś) i seryjne amortyzatory dobijają-jednak krótsze są już w drodze.
Bratek
09-05-2010 at 22:02
Z tego co czytałem na forum megane coupe to nie powinno być problemu na seryjnych amorach, być może te na tyle miałeś już na końcówce żywota bo obniżenie je szybciej dobija
Jakie amortyzatory kupiłeś ?
Masz jakieś fotki jak auto wygląda teraz po obniżeniu ?
filo
14-05-2010 at 14:50
Amortyzatory MTS.
Tył obniżony na belce o około 30 mm.
Fotek nie mam ale postaram się zrobić przy okazji wymiany tylnych amortyzatorów i konserwacji nadkoli…
filo
06-07-2010 at 12:38
Wymieniałem wczoraj sprężyny przednie na niższe i szczerze jestem zadowolony.
Przy okazji wymiany proponuję sprawdzić stan łożyska amortyzatora-swoje rozebrałem , wymyłem w benzynie i wysmarowałem twardym smarem…
Michal
17-01-2014 at 23:36
Ma ktoś doświadczenie ze spręzynami -60mm felgi 17″? Czy lepiej do 17″ założyć sprężyny 40mm?
Bratek
18-01-2014 at 00:12
Nie ma problemu zmieści się wszystko, jeździłem na takim zestawie i było ok
Michal
18-01-2014 at 00:47
Dzięki bartek za odp. Jakie miałeś w tym zestawie amorki?
Bratek
18-01-2014 at 00:49
Fk automotiv -60mm teraz mam gwint kw – 120mm i też jest ok na 17″
Michał
18-01-2014 at 01:02
No to wleci -60
.
Michał
18-01-2014 at 15:30
Bartek jeszcze jedno pytanie, czy na oponach 205/45 nie bedzie tarcia :]
Bratek
19-01-2014 at 17:26
Wejdzie bez problemu, miałem założone 215/50/17 i były dosłownie na granicy, zmieniłem na 205/45 i weszło bez problemu, pod warunkiem że ET felgi jest jakieś typowe a nie 15
Radek
16-12-2014 at 19:27
Jak sie sprawują te sprężyny? Proszę o opinie